Mercedes SLR McLaren
Tři roky poté, co se představila uzavřená verze kupé, představil Mercedes svůj stříbrný šíp SLR McLaren beze střechy.
Čísla auta, které se plným jménem nazývá Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster, zůstávají stejná jako u uzavřené verze. Co nejblíže ke středu auta vpředu umístěný osmiválec přeplňovaný kompresorem vydoluje ze svých 5,4 litru objemu 626 koní (460 kW) a 780 Nm kroutícího momentu.
O přenos síly se stará pětistupňová automatická převodovka AMG Speedshift R, brzdové kotouče jsou vyrobeny z keramiky zesílené uhlíkovými vlákny.
SLR rozhodně, ale rozhodně není žádné pírko, váží 1825 kilogramů. Rozjezd z nuly na stovku trvá 3,8 sekundy, ručička rychloměru překoná o dva kilometry v hodině třistatřicítku.
Stříbrné šípy monopostů McLarenu, které závodí na okruzích F1, mu daly do vínku ušlechtilé materiály. Tuhá struktura z materiálu z uhlíkových vláken je vyztužena speciálním plastem se jménem CFRP, motor drží dva hliníkové rámy. Hlavy pilota a spolujezdce chrání v případě převrácení ocelové rámy, také rám předního okna byl zesílen ocelí. Nechybí kompletní sada airbagů včetně kolenního.
Plátěná střecha - na výběr je ze tří barev - se sama složí za méně než 10 sekund, je ale poloautomatická, což znamená, že budete muset odjistit zámky mezi střechou a rámem čelního okna. U Mercedesu tvrdí, že posádka může konverzovat při jízdě se staženou střechou ještě při rychlostech nad 200 kilometrů v hodině. Maximálku prý je možné vyzkoušet i s nataženou střechou bez rizika, že by odlétla.
K mání bude až po létě, podle neoficiálních informací by ale na německý trh měl střechyprostý stříbrný šíp přiletět už v červenci. Vyrábět se bude společně s formulemi 1 v britském Wokingu v dílnách McLarenu, cena pro německý trh je podle Auto-Motor-und-Sportu stanovena na 493 850 euro (asi 13,9 milionu).
Dorostenec
Na druhý konec hvězdné nabídky než MCLarenův SLR by se měl v roce 2011 zařadit spider SLA. Jeho design by mohl vycházet ze studie představené v roce 2000 na autosalonu v Detroitu.
S technikou je to trochu složitější: příští generace mercedesů A
a B by podle magazínu Auto Zeitung měla vzniknout na základech do
prodeje právě startujícího céčka, což znamená jediné: motor vepředu,
pohon zadních kol. A právě jejich platformu by měl nový dvoumístný kabriolet také dostat.